Newsy
Szalone eksperymenty naszych przedszkolaków - część 6 PDF Drukuj Email
niedziela, 05 kwietnia 2020 19:27

Co lubi woda?
Pani Jolanta Skowron- opiekun grupy 4 i 5 -latków opowiedziała przedszkolakom, że są substancje i surowce, które woda lubi, czyli takie, które się w niej rozpuszczają np. sól, cukier, czy mydło, ale istnieją też takie, które pozostają niewzruszone na jej działanie, np. piasek, czy olej.
Nasi młodzi naukowcy napełnili kilka pojemników wodą. Następnie do każdego z nich dodawano po kolei: płyn do mycia naczyń, mydło w płynie, piasek, cukier, sól oraz olej. Zakręcone pojemniki zostały wstrząśnięte i odstawione. Po chwili dokonano obserwacji, co się stało z każdą substancją. Po wspólnym eksperymentowaniu, przedszkolaki posegregowały materiały na rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie.
Na kolejnych „laborkach” grupa pani Jolanty Skowron porównywała przepuszczalność tetrowej pieluszki oraz bawełnianej koszulki. Zabarwioną wodę równocześnie wlewano na oba materiały. Po chwili ogłoszono zwycięstwo pieluszki, która potrzebowała zdecydowanie więcej wody, aby zacząć przeciekać. Wpływ temperatury wody na szybkość rozpuszczania różnych substancji został sprawdzony w następnym doświadczeniu przeprowadzonym w „ przedszkolnym laboratorium”. Po wrzuceniu kolorowych kostek lodu do pojemników z ciepłą oraz zimną wodą, jednogłośnie ogłoszono, że w ciepłej wodzie barwniki rozpuszczają się szybciej.

Jeśli tęsknicie za swoimi przyjaciółmi: wydrą Wandą, jelonkiem Jankiem, myszką Fiki, wilkiem Olkiem, misiem Lesiem, wiewiórką Basią oraz Zdrojkiem, poproście Rodzica, aby wydrukował kolorowanki ze strony:
https://wolewode.pl/wpcontent/uploads/2020/03/ZDROJKOWA_KOLOROWANKA.pdf.,pokolorujcie
Miłego kolorowania!

 


 
Skarpetki nie do pary na Światowy Dzień Zespołu Downa! PDF Drukuj Email
poniedziałek, 30 marca 2020 20:43

Załóż kolorowe skarpetki - bądź solidarny z osobami z Zespołem Downa!

W sobotę 21 marca obchodzono Światowy Dzień Zespołu Downa. Ludzie na całym świecie zakładają w tym dniu dwie różne skarpetki, aby w ten sposób okazać swoją solidarność z osobami z Zespołem Downa. Z tej okazji p. Jolanta Skowron poprosiła swoją grupę przedszkolaków o nadsyłanie zdjęć „kolorowych skarpetek”. Dzięki takiemu zachowaniu wysyłamy sygnał, że akceptujemy odmienność tych osób. Akcja ma skłonić wszystkich ludzi do tego, aby okazali szacunek, tolerancję i akceptację osobom z Zespołem Downa, ma na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy takie osoby. Data obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa jest symboliczna. Ze względu na nazwę zaburzenia - trisomia 21- data ta przypada na 21 dzień trzeciego miesiąca w roku. To właśnie dodatkowy, trzeci chromosom, w 21 parze chromosomów, powoduje występowanie tej wady genetycznej.

Celem Światowego Dnia Zespołu Downa jest podniesienie świadomości związanej z życiem i potrzebami osób z tą chorobą.

Rodzice naszych przedszkolaków nadesłali rodzinne zdjęcia w kolorowych skarpetkach. Zebraliśmy wszystkie, a kilka prezentujemy w specjalnej galerii. Koniecznie do niej zajrzyjcie!

Beata Sutkowska

 


Poprawiony: poniedziałek, 30 marca 2020 20:53
 
Szalone eksperymenty naszych przedszkolaków - część 5 PDF Drukuj Email
czwartek, 26 marca 2020 20:29

Kto powiedział, że te rzeczy nadają się tylko na śmieci?
Nasze przedszkolaki z grupy p. Jolanty Skowron potrafią zrobić z nich grzechotki! Na zajęcia w przedszkolu dzieci przyniosły bogactwo, tzw. „przyda się” a wśród nich: plastikowe jajka, puste butelki i puszki, plastikowe sztućce, ryż, groch, fasolę, taśmę klejącą, kolorowy papier. Do jakiegokolwiek zamykanego pojemnika przedszkolaki wsypały cokolwiek sypkiego… i gotowe!
Pomysł na samodzielnie wykonane „przeszkadzajki”, czyli domowej roboty marakasy, to najprostszy, bezkosztowy sposób na posiadanie instrumentu muzycznego.
Reszta to muzyczna radość i zabawa, jaką ona daje! Następnym działaniem grupy była budowa tablicy z zamieszczonymi na niej kilkoma literami. Z rozsypanego stosu fragmentów gazet dzieci wyszukiwały ten wycinek, w którym tekst rozpoczynał się od określonej litery i przyczepiały go do niej. Na kolejnych zajęciach przedszkolaki uczyły się, jak się przemieszczać bez szkody dla powietrza i przyrody!
Do dwóch zbudowanych z klocków garaży - dla pojazdów tankujących paliwo oraz pozostałych, niewymagających paliwa - dzieci parkowały swoje środki lokomocji: samochodziki, modele samolotów, helikoptery, rowerki - zabawki, minihulajnogi, pociągi i wagoniki, motorówki, statki. Wychowawczyni wytłumaczyła, że pojazdy, które wytwarzają dużo spalin, szkodzą środowisku. Z kolei nasze 4 i 5- latki podsumowały, że najlepiej przemieszczać się rowerem, hulajnogą lub piechotą.
Choć teraz nie jest idealny czas na wspólny daleki spacer, a w przypadku kwarantanny, jest on wręcz niemożliwy, to jednak - za zgodą rodziców - można pospacerować po własnym ogrodzie!


Beata Sutkowska

 
Konkurs na najciekawszą zakładkę do książki – rozstrzygnięty! PDF Drukuj Email
poniedziałek, 23 marca 2020 20:39

„Czytam, lubię, szanuję, czyli projektuję zakładkę do książki”.

Celem szkolnego konkursu było: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie dziecięcej wyobraźni i aktywności twórczej, doskonalenie sprawności manualnych oraz rozbudzanie świadomości poszanowania książek.

Komisja konkursowa oceniając zakładki brała pod uwagę: oryginalność, różnorodność wykorzystanych materiałów, estetykę i funkcjonalność zakładki.

Do organizatorów konkursu: p. Marzeny Wnuk i p. Beaty Sutkowskiej wpłynęło 47 niepowtarzalnych, barwnych zakładek do książki. Prace uczniów zachwyciły jury: pomysłowością, umiejętnością łączenia ze sobą różnorodnych materiałów, wykorzystaniem przeróżnych technik plastycznych, smakiem artystycznym, starannością wykonania. Oprócz zakładek w tradycyjnym kształcie, wpłynęły również prace w postaci zwierząt, roślin a nawet bohaterów bajek. Niektórzy uczestnicy konkursu zainspirowani przeczytaną lekturą, projektując zakładki, ujawniali swoje upodobania czytelnicze. Ostatecznie, po długich dyskusjach i naradach, komisja zdecydowała się nagrodzić i wyróżnić następujące prace:

I kategoria- klasa ”O” oraz klasy 1-3:

1 miejsce: Emilia Madura- kl.0, Gabrysia Ćwiok- kl. II,

2 miejsce: Filip Kawa- kl.0, Zuzia Żydek- kl. I, Kamila Latała- kl. III,

3 miejsce: Igor Kawa- kl. 0, Kacper Latała- kl. II,

Wyróżnienia: Matylda Kawa- kl.I, Nikodem Jachym- kl. I,

Eliza Frankowicz- kl. I, Marcel Jachym- kl.0, Kaja Chodór kl.0,

Nikola Madura- kl. II, Gabrysia Guzik- kl. II, Natalia Pudełek- kl.I

II kategoria - klasy 4-6:

1 miejsce: Ania Kwiatek- kl. IV,

2 miejsce: Ania Juszczyńska- kl. V, Eliza Derus- kl.V,

3 miejsce: Konrad Bednarz- kl. V,

Wyróżnienia: Oskar Chudy- kl. IV, Marcelina Smagacz- kl.V.

Organizatorzy konkursu składają serdeczne podziękowania:

p. Barbarze Madura, p. Lucynie Madura, p. Grażynie Tęcza,

p. Teresie Tarnopolskiej za inspirowanie wychowanków do wzięcia udziału w konkursie a poprzez to zaangażowanie się w jego przebieg.

Dziękujemy p. Ewie Orzechowskiej za przekazanie prac byłych wychowanków.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie!

Gratulujemy nagrodzonym i wyróżnionym a Społeczność Szkolną,

Rodziców i Gości zapraszamy do podziwiania zakładek na pokonkursowej gazetko - wystawie.

Jesteśmy przekonani, że piękne akcesoria, wykonane własnoręcznie - na pewno uczynią czytanie jeszcze przyjemniejszym!

 

Organizatorzy: p. Marzena Wnuk, p. Beata Sutkowska

 

Poprawiony: wtorek, 24 marca 2020 20:01
 
Szalone eksperymenty naszych przedszkolaków – część 4 PDF Drukuj Email
piątek, 20 marca 2020 18:01

U naszych przedszkolaków z grupy p. Jolanty Skowron trwa cykl imprez pod hasłem: „Wodne WOW”. Tym razem wilk Olek z programu: ”Mamo, tato wolę wodę” zachęcił młodych naukowców do zainteresowania zjawiskami chemicznymi z użyciem wody. Dzieci z nawilżonego wodą piasku zbudowały wulkan, do którego wsypały sodę oczyszczoną, dodały kilka kropel barwnika spożywczego oraz ocet. W wyniku reakcji sody z octem powstał dwutlenek węgla i z krateru nastąpiła erupcja wulkanu w postaci piany. Podobna reakcja miała miejsce, gdy przedszkolaki obserwowały intensywnie pieniące się kawałki cytryny, które posypały sodą oczyszczoną z dodatkiem płynu do mycia naczyń.

Kolejna grupa młodych laborantów do szklanki gazowanej wody z dodatkiem tabletki musującej wrzuciła kilka rodzynek, a te unoszone przez wytworzony dwutlenek węgla ochoczo tańczyły na wodzie. Następnie przy zachowaniu szczególnej ostrożności p. Jolanta Skowron zbliżyła czajnik z gorącą wodą do szklanej pokrywki od garnka, na której pojawiły się krople wody. Potem przedszkolaki obserwowały, jak para wodna skrapla się na ściankach butelki, częściowo napełnionej ciepłą wodą z kilkoma kroplami niebieskiego barwnika spożywczego. Na koniec młodzi naukowcy wlali różne ilości wody do kilku misek a następnie uderzały o nie łyżkami: metalowymi, drewnianymi, ze sztucznego tworzywa i słuchały różnych dźwięków, jakie się wydobywały. „Stworzone z wody” dźwięki wodnej orkiestry jeszcze długo towarzyszyły przedszkolakom.

Nasze 4 i 5 -latki z zainteresowaniem uczestniczyły w wykonywaniu doświadczeń, wyciągały wnioski, żywo przy tym dyskutują, które ćwiczenie było najbardziej efektowne.

 

Beata Sutkowska

 
Pasowanie na czytelnika PDF Drukuj Email
piątek, 20 marca 2020 17:09

Jak co roku w naszej szkole odbyło się pasowanie uczniów klasy pierwszej na czytelników biblioteki szkolnej. Spotkanie odbyło się w sali bibliotecznej przy udziale uczniów klas I, II i III wraz z wychowawcami. Celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej oraz rozwijanie umiejętności i zainteresowań czytelniczych. Pasowanie zostało poprzedzone wystąpieniem artystycznym przygotowanym przez wychowawcę i uczniów klasy pierwszej. Zebrani goście przenieśli się w „ Świat bajek", a uczniowie klasy II i III włączyli się w ciekawą zabawę rozpoznawania baśniowych postaci, za które przebrani byli pierwszoklasiści. Pięknie prezentowali się : Czerwony Kapturek, Dzwoneczek, Kot w butach, Królewna Śnieżka, Calineczka, Kopciuszek, Pipi, Wróżka, Leśnicy, Królowa Książka. Przedstawienie zakończyło się przesłaniem Królowej Książki o należytą troskę o książki i właściwe obchodzenie się z nimi przez dzieci i wszystkich czytających. Następnie przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że zawsze będą szanować książki, a pan dyrektor ogromną księgą dokonał pasowania uczniów. Młodzi  czytelnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy, zakładki i książeczki z prośbami książki, będące wskazówką do właściwego postępowania z książkowymi przyjaciółmi.


Zapraszamy młodych czytelników do częstego korzystania z biblioteki i radości z czytania książek.
Nauczyciel biblioteki - Lidia Wilczyńska - Starzyk
Wychowawca klasy I - Lucyna Madura

 


Poprawiony: piątek, 20 marca 2020 18:01
 
«pierwszapoprzednia1234567następnaostatnia»

Strona 1 z 7

Kalendarium


Dzisiaj jest: Poniedziałek
6 Kwietnia 2020
Imieniny obchodzą
Adam, Ada, Adamina, Celestyn, Celestyna,
Diogenes, Ireneusz, Katarzyna, Sykstus,
Świętobor, Wilhelm, Zachariasz

Do końca roku zostało 270 dni.
Zodiak: Baran

Zegar

Ulti Clocks content